skip to main |
skip to sidebar
Kortje 2 : Vrouwelijk shopgedrag evolutionair bepaald
Onderzoekers van de universiteit van Michigan hebben na een grootschalig onderzoek ontdekt dat het koopgedrag van beide geslachten evolutionair bepaald is. Daaruit bleek dat vrouwen zich gedragen als een echt verzamelaarster, terwijl mannen eerder als een jager door een winkel bewegen. Vrouwen zouden naar kledij kijken, zoals ze vroeger het meest geschikte eten voor de maaltijd uitkozen. Mannen moesten altijd jagen op dieren en dat weerspiegelt zich nu nog in hun koopgedrag. Zij nemen meteen het kledingstuk van hun keuze mee naar huis. Vroeger moesten ze immers ook zo snel mogelijk een dier vangen om dat dan terug te brengen naar vrouw en kinderen. Een vrouw bekijkt verschillende winkels, slaagt elk kledingstuk op in haar hoofd en komt later terug. Mannen stappen één winkel binnen, lopen recht op hun doel af en staan enkele minuten later terug buiten. En dat gaat nog veel verder. In de Verenigde Staten zullen de winkels worden overspoeld vanaf 27 mei door aanstormende vrouwen met een drang naar jurken en ook bij ons zal dat vanaf 2 juni niet anders zijn. Elke vrouw zal naar dezelfde jurk als Carrie uit ‘Sex And The City 2’ zoeken, die dan bij ons uitkomt. Mannen hebben hier nochtans geen last van. Zij gaan rustig een pint pakken na de film en discusiëren over de verschillende vechtscènes. Vrouwen daarentegen koppelen een hele dag, avond en nacht aan dé Chick Flick van het moment waarbij cocktails en winkelen zeker niet mogen ontbreken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten